Aké to bolo v Košiciach?
190 poslucháčov, 8 rečníkov, 1 Košice. To sú síce veľmi pekné čísla a v žiadnom článku by vraj nemali chýbať, no prihodili sme k tomu ešte zopár slov. Viete, aby ste sa aj niečo dozvedeli.
Pred nejakým časom ste zachytili, že v metropole východu, teda v Košiciach, sa pod záštitou Ogilvy Košice konala marketingová konferencia, ktorá niesla názov Globálne trendy pre lokálny marketing. Ak ste na nej neboli, môžete ľutovať, no zároveň nemusíte, lebo vám ju prostredníctvom tohto článku priblížime. Poďme ale pekne po poriadku a vráťme sa na úplný začiatok.
Myšlienka marketingovej konferencie, ktorá odštartuje a predstaví pobočku Ogilvy Košice verejnosti, vznikla ako spôsob prezentácie toho, ako funguje agentúra, ktorá vo svojom názve nesie Ogilvy. Koniec koncov to bolo aj prvé zadanie, ktoré sme dostali, keď sme dorazili do Bratislavy. Pokyny boli jasné: „My vám poskytneme spíkrov, zvyšok si pripravte sami”. A tak sme teda aj urobili. Začalo to vizuálom eventu, webom, vytvorením obsahu na sociálne siete a kolotoč sa mohol začať.
Nebudeme tu zbytočne opisovať čas medzi vzniknutím nápadu konferencie a dňom jej uskutočnenia. Prejdime rovno k minulému štvrtku. Z kancelárie sme zobrali posledné potrebné veci a presunuli sa do legendárnej košickej Tabačky, kde sa celé toto „mecheche” konalo. Kolegovia z Bratislavy sa k nám pripojili v čase obeda a tak sa mohli doladiť posledné detaily a odštartovať.
Hodinky ukazovali 15,00 a Tabačka praskala do švíkoch. Doslova. Väčšina z približne 190 hostí, ktorí chceli vedieť a vidieť naživo, ako robiť svetový marketing v lokálnych podmienkach, vytvorila rad, ktorý lemoval celý interiér Tabačky. 15 minút a všetci boli vnútri pousádzaní a pripravení na úvodnú prezentáciu, ktorú mal v réžii Marián Fury, CEO českej pobočky Zaraguzy. Po slajdoch, ktoré boli obsahovo nabité tými najlepšími kampaňami, ktoré česká Zaraguza pripravila, sa na pódiu predstavil Slavomír Skalický, brand manager stávkovej spoločnosti Niké. Zabral legendárny Laco Borbély aj na košické publikum? Jednoznačne áno! Prvým na pódiu, zo zastúpenia Ogilvy sa predstavil Peter Darovec, creative director Istropolitany, ktorý predstavil jednu úspešnú kampaň za druhou, pričom ich spoločným menovateľom bolo: za málo peňazí. Kampaň pre Magnu si vyslúžila aj potlesk publika a s radosťou môžeme povedať, že o niekoľko hodín po skončení konferencie, získala táto kampaň aj dve ocenenia na cenách Digital Pie. Pred prestávkou ešte všetkých inšpiroval svojou prezentáciou Michal Hrušovský, ktorý prezradil, že na internete sa skutočne dá zarobiť takmer na hocičom, ak máte dobrý nápad a správnu cieľovku.
Po prestávke odštartoval druhý blok prednášok Kuko Mazán, ktorý vás pravidelne na blogu zásobuje novinkami z digitálneho sveta. Inak to nebolo ani počas jeho vystúpenia, keď všetkým zúčastneným predstavil to najlepšie z digitálnych trendov
a ako správny šéf digitálu, nezabudol ani na online interakciu s publikom. Peter Bolebruch presvedčil azda všetkých prítomných o tom, že trendy budúcnosti sa dajú využiť aj v lokálnom prostredí. Veroo, ako jediná dáma v celom zložení, odpálila nálož tých najlepších reklám s takzvaným „wtf insightom” a o zábavu bolo postarané. Program končil predstavením agentúry Ogilvy Košice, ktorého sa ujal generálny manažér Tomáš Haraszti a tým aj uzavrel našu prvú konferenciu. No a čo by to bolo za spoločenskú udalosť, ak by po nej nenasledovala afterka, ktorá sa v našom prípade konala v priestoroch starej Tabačky. Myslím, že nie je potrebné nejako zvlášť opisovať, čo sa tam asi dialo. Stačí iba podotknúť, že všetci sa bavili, polícia privolaná nebola a všetci odišli bez akejkoľvek ujmy na psychickom či fyzickom zdraví.
No a čo by sme na záver chceli dodať? Chceme sa poďakovať všetkým, ktorí si našli čas a prišli sa inšpirovať. Nesmierne nás potešil záujem o túto konferenciu. Dostali sme množstvo pozitívnych ohlasov, čo nás potešilo ešte viac. Ďalšia konferencia bude ešte väčšia bomba.
Foto pripravil Matúš Zeťák
Napíšte komentár
Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.